Nestor Siré jest artystą mieszkającym w Hawanie (Kuba). W swojej praktyce artystycznej angażuje się bezpośrednio w konteksty społeczne, podejmując analizę konkretnych zjawisk kulturowych. Jego metodologia polega na włączaniu się w istniejące struktury społeczne w celu zbadania nowych sposobów, w jakie sztuka może wpływać na złożone relacje między sieciami oficjalnymi i nieformalnymi. Często zajmuje się specyficznymi cechami kultury cyfrowej w kontekście kubańskim i działa w ramach oddolnej, ludowej infrastruktury, którą obywatele jego kraju wykorzystują do dystrybucji mediów, informacji i towarów. Jego prace pokazywano m.in. w Museo Nacional de Bellas Artes (Hawana), Queens Museum (Nowy Jork), Rhizome (Nowy Jork), New Museum (Nowy Jork), Honggah Museum (Tajpej), Museo de Arte Contemporáneo (Meksyk), Museo de Arte Contemporáneo (Santa Fe), The Photographers’ Gallery (Londyn). Brał udział w takich wydarzeniach jak: Manifesta 13 Biennale (Francja), Gwangju Biennale (Korea Południowa), Curitiba Biennial (Brazylia), Havana Biennial (Kuba), Asunción International Biennale (Paragwaj), Festiwal Nowego Kina Latynoamerykańskiego na Kubie oraz Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych w Oberhausen (Niemcy).