Kuba Piwowar jest socjologiem i kulturoznawcą, specjalizuje się w społeczno-kulturowych aspektach technologii, nowych mediach i badaniach rynku; zajmował się zwłaszcza zagadnieniem wykluczenia algorytmicznego. Doktoryzował się na Uniwersytecie SWPS, gdzie pracuje badawczo i naukowo. Od 2008 roku pracuje też w Google, gdzie był analitykiem, a obecnie doradza kluczowym partnerom biznesowym w Polsce przy procesach transformacji cyfrowej. Współpracuje też z polskimi i międzynarodowymi organizacjami (Open for Business i We Are Open) działającymi na rzecz równości i różnorodności w miejscu pracy. Publikował w „Kulturze Współczesnej” i „Humanizacji Pracy”, jest współautorem rozdziałów w książkach z zakresu badań marketingowych; swoją pracę naukową prezentował na konferencjach w Polsce, Izraelu i Niemczech. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Absolwent socjologii na Uniwersytecie SWPS, podyplomowych Gender Studies w IBL PAN, historii sztuki w Collegium Civitas oraz Marketing Academy na University of Pennsylvania.