Wersja z 2022 roku powstała na zlecenie Biennale Warszawa.

Kruche połączenia to artystyczny projekt badawczy prowadzony przez Nestora Sirégo i Steffena Köhna na temat SNET-u (Street Network), rozległej, oddolnej sieci komputerowej łączącej dziesiątki tysięcy użytkowników w stolicy Kuby, Hawanie. Ta lokalna infrastruktura nie tylko rekompensuje brak dostępu do internetu, ale także umożliwia nawiązywanie nowych relacji międzyludzkich i sprzyja powstawaniu nowych form społeczności. Dzięki SNET-owi użytkownicy mogą grać w wieloosobowe gry wideo, czatować, wysyłać wiadomości, dyskutować na forach, udostępniać pliki i prowadzić strony internetowe. Opiera się on na sieci tysięcy uczestników, którzy wspólnie tworzą, obsługują i utrzymują infrastrukturę sprzętu komputerowego i oprogramowania, dzięki czemu stanowi wyjątkową lokalną alternatywę dla globalnego internetu. Bazę materialną sieci stanowią kilometry kabli ethernetowych biegnących przez ulice lub balkony, anteny Wi-Fi zamontowane na dachowych słupach oraz serwery i przełączniki sieciowe obsługiwane przez ogromny zespół wolontariuszy – administratorów węzłów. Jako interfejs oprogramowania, dzięki któremu uzyskuje się dostęp do sieci, twórcy SNET-u wykorzystali TeamSpeak – oprogramowanie do prowadzenia konferencji głosowych, które pozwala użytkownikom komunikować się ze sobą za pomocą głosu i tekstu przez internet lub sieć lokalną (LAN). Choć TeamSpeak jest silnie zakorzeniony w kulturze gier komputerowych (został zaprojektowany dla graczy, którzy mogą używać go do komunikowania się z pozostałymi członkami drużyny w grze wieloosobowej), został wykorzystany w Snecie jako główne narzędzie organizacyjne ze względu na wielość dostępnych funkcji, możliwość dostosowania i niskie wymagania systemowe.

Na podstawie badań stworzono serię projektów, które analizują konkretne praktyki cyfrowe, dynamikę społeczną i ludzkie infrastruktury w Snecie. Wystawa składa się z rozmaitych elementów: interaktywnej instalacji, która odtwarza układ technologiczny węzła SNET-u i tym samym stanowi w pełni funkcjonującą sieć lokalną (SNET powstał w wyniku prywatnych imprez LAN, podczas których kubańscy gracze wideo po raz pierwszy eksperymentowali z technologią sieciową). W sieci LAN znajdują się nie tylko trzy najpopularniejsze w Snecie gry, ale także serwer TeamSpeak. Na nim segmenty wywiadów przeprowadzonych z członkami SNET-u są aranżowane jako rozmowy realizowane za pomocą protokołu VoIP w czasie rzeczywistym na trzech poziomach struktury hierarchicznej: użytkowników, pomocy technicznej i administracji. Widzowie mogą połączyć się z tą siecią za pomocą swoich urządzeń z dostępem do Wi-Fi, tworząc w ten sposób identyfikatory użytkowników, i wchodzić ze sobą w interakcje na publicznych kanałach serwera TeamSpeak. W ten sposób powstaje tymczasowa społeczność offline, która będzie stanowić dokumentację wystawy po jej zakończeniu. Na wystawie zaprezentowano również serię fotografii, filmów wideo i przedmiotów ukazujących charakterystyczną infrastrukturę sieci oraz twórcze modyfikacje, jakim poddają ją użytkownicy, a także infografikę szczegółowo przedstawiającą dynamikę władzy i hierarchie w sieci (stworzoną we współpracy z kubańskim socjologiem Adriánem Olivaresem i projektantem Mauriciem Vegą). Zestaw naklejek z ikonami i symbolami, których użytkownicy SNET-u używają do tworzenia swoich cyfrowych tożsamości, pozwala odwiedzającym na performatywne wcielenie się w SNET-ową postać.

Steffen Köhn jest mieszkającym w Berlinie filmowcem, antropologiem i artystą wideo, który wykorzystuje etnografię do zrozumienia współczesnych krajobrazów socjotechnicznych. W swoich pracach wideo i instalacjach nawiązuje lokalną współpracę z niezależnymi pracownikami amatorami, twórcami oprogramowania i pisarzami science fiction, by zbadać możliwości znalezienia realnych nowych rozwiązań obecnych problemów związanych z dostępem do technologii oraz szanse na zmianę panującego układu władzy. Jego prace były pokazywane w Akademii Sztuk w Berlinie, Kunsthaus Graz, Honggah Museum (Tajpej), The Photographers’ Gallery (Londyn) oraz w muzeach etnograficznych w Kopenhadze i Dreźnie, a także podczas Vienna Art Week i Luleå Biennial. Jego filmy były prezentowane m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie, Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Rotterdamie i Festiwalu Filmowym w Montrealu.

Nestor Siré jest artystą mieszkającym w Hawanie (Kuba). W swojej praktyce artystycznej angażuje się bezpośrednio w konteksty społeczne, podejmując analizę konkretnych zjawisk kulturowych. Jego metodologia polega na włączaniu się w istniejące struktury społeczne w celu zbadania nowych sposobów, w jakie sztuka może wpływać na złożone relacje między sieciami oficjalnymi i nieformalnymi. Często zajmuje się specyficznymi cechami kultury cyfrowej w kontekście kubańskim i działa w ramach oddolnej, ludowej infrastruktury, którą obywatele jego kraju wykorzystują do dystrybucji mediów, informacji i towarów. Jego prace pokazywano m.in. w Museo Nacional de Bellas Artes (Hawana), Queens Museum (Nowy Jork), Rhizome (Nowy Jork), New Museum (Nowy Jork), Honggah Museum (Tajpej), Museo de Arte Contemporáneo (Meksyk), Museo de Arte Contemporáneo (Santa Fe), The Photographers’ Gallery (Londyn). Brał udział w takich wydarzeniach jak: Manifesta 13 Biennale (Francja), Gwangju Biennale (Korea Południowa), Curitiba Biennial (Brazylia), Havana Biennial (Kuba), Asunción International Biennale (Paragwaj), Festiwal Nowego Kina Latynoamerykańskiego na Kubie oraz Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych w Oberhausen (Niemcy).