Żeby zrekompensować sobie brak dostępu do internetu, kubańscy wielbiciele gier wideo i programiści zbudowali rozległe oddolne sieci komputerowe, z których największa, SNET (Street Network, czyli „sieć uliczna”), w pewnym momencie łączyła w Hawanie dziesiątki tysięcy domów. Jej materialną podstawę stanowią kilometry kabli ethernetowych poprowadzonych przez ulice i po balkonach, nadajniki Wi-Fi zamontowane na słupach i na dachach oraz serwery i przełączniki sieciowe obsługiwane przez armię wolontariuszy – administratorów węzłów. Sieć opiera się na tysiącach uczestników, którzy wspólnie ją tworzą, obsługują i utrzymują jej funkcjonowanie w zakresie sprzętu i oprogramowania. Ta rodzima infrastruktura generuje nowe środki uzyskania dostępu i nowe relacje między ludźmi, a także kultywuje nowe podmiotowości polityczne.

SNET jest w znacznym stopniu kształtowany przez lokalną kulturową ideologię resolver – wspólnego poruszania się w ramach dostępnych zasobów i ograniczeń w warunkach niedostatku. Badania artystyczne Nestora Siré i Steffena Köhna czerpią z metafory moddingu (modyfikacji), która opisuje przeróbki wspólnotowo tworzone przez graczy lub fanów w społecznościach gamingowych, zmieniające wygląd lub funkcjonalności gier wideo. Za jej pomocą autorzy próbują zrozumieć, jak twórcy SNET-u są zmuszeni do ciągłego dostosowywania się do zmieniających się technicznych, politycznych i społecznych warunków panujących na Kubie.

Steffen Köhn jest mieszkającym w Berlinie filmowcem, antropologiem i artystą wideo, który wykorzystuje etnografię do zrozumienia współczesnych krajobrazów socjotechnicznych. W swoich pracach wideo i instalacjach nawiązuje lokalną współpracę z niezależnymi pracownikami amatorami, twórcami oprogramowania i pisarzami science fiction, by zbadać możliwości znalezienia realnych nowych rozwiązań obecnych problemów związanych z dostępem do technologii oraz szanse na zmianę panującego układu władzy. Jego prace były pokazywane w Akademii Sztuk w Berlinie, Kunsthaus Graz, Honggah Museum (Tajpej), The Photographers’ Gallery (Londyn) oraz w muzeach etnograficznych w Kopenhadze i Dreźnie, a także podczas Vienna Art Week i Luleå Biennial. Jego filmy były prezentowane m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie, Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Rotterdamie i Festiwalu Filmowym w Montrealu.