Praca powstała na zamówienie Biennale Warszawa.

Film oparty jest na znalezionych materiałach filmowych (found footage) pochodzących ze strony internetowej Nord Stream AG, szwajcarskiej spółki stojącej za głośnym rosyjsko-niemieckim projektem budowy rurociągu, kluczowym dla odrodzenia się rosyjskiego imperializmu w Europie.

Projekt ten, uruchomiony w 2011 roku, uczynił Niemcy de facto współwinnymi powstania rosyjskiego reżimu „kopalnianego faszyzmu”. Zyski z europejskiego zużycia gazu finansowały rosyjską machinę militarną, a uzależnienie od taniego rosyjskiego gazu opóźniło przejście z energii kopalnej na odnawialną, pogarszając sytuację klimatyczną. Ostateczną rolą geopolityczną Nord Stream było pozbawienie Ukrainy dochodów z tranzytu gazu poprzez stworzenie alternatywnej trasy przez Morze Bałtyckie. Była to zatem jedna z wielu prób podporządkowania Ukrainy kolonialnemu panowaniu Rosji, poprzedzająca pełnowymiarową inwazję w 2022 roku.

W tym filmie korporacyjne wideo wyprodukowane przez spółkę Nord Stream AG w celu wzmocnienia jej wizerunku publicznego są przedstawione na nowo jako dowody serii zbrodni popełnionych wspólnie przez rosyjskich i niemieckich udziałowców: zbrodni przeciwko środowisku, pokojowi i ludzkości.

Oleksiy Radynski jest filmowcem i pisarzem mieszkającym w Kijowie. Jego prace pokazywano m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Rotterdamie, podczas DOK Leipzig (Lipsk), w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Oberhausen, Internationale Kurzfilmtage Winterthur, Docudays UA (Kijów) i Międzynarodowego Festiwalu Filmowego WATCH DOCS (Polska), a także w Institute of Contemporary Arts (Londyn), e-flux (Nowy Jork), S A V V Y Contemporary (Berlin), International Studio & Curatorial Program (Nowy Jork) oraz w wielu innych miejscach. Po ukończeniu Akademii Kijowsko-Mohylańskiej studiował w ramach Home Workspace Program przy Ashkal Alwan w Bejrucie. Jego teksty trafiły do Proxy Politics. Power and Subversion in a Networked Age (Archive Books, Berlin 2017), Art and Theory of Post-1989 Central and East Europe. A Critical Anthology (Duke University Press, Durham 2018), Being Together Precedes Being (Archive Books, Berlin 2019) oraz były publikowane w czasopiśmie „e-flux”. Był współzałożycielem ukraińskiej edycji czasopisma „Krytyka Polityczna” oraz felietonistą portalu internetowego: krytykapolityczna.pl.